Az angliai IVA vizsga sarkalatos pontja a hangorkán kérdése. van egy pár szabály a mérésre, de a lényeg, hogy a leírt mérési körülmények közt 99 dB a megengedett hangerő. Szerény becslésem szerint ezt az adatot már alapjáraton teljesíteni tudjuk. Ami nem csoda, hiszen egy úgynevezett Cherry bomb típusú kipufogó van a kocsi alatt (illetve kettő és mellette, és az állítást sem én fogalmaztam meg, hanem az egyik kipufogós srác).
Ugyebár 2 pár kipufogóm is van az autóhoz. A kithez eredetileg kapott vas és az utólag akciósan vásárolt rozsdamentes készlet.
A vasast jelöltem ki átalakíttatásra. Egyrészt, mert van rajta némi felületi rozsda, így nem túl szép. Igazából kevésbé sajnálom, mint a másikat. Szóval felnyaláboltam és elvittem a Jano dob dinamit kipufogó konzorciumhoz, és lebeszéltük, hogy a halkítás oltárán fel kell áldoznom ménesem egy részét is. Igazából a karbi beállítás is elvett pár pacit. Ez is elvesz... Lelkiekben már el is terveztem, hogy majd csinálok még 5 hasonló lóerővesztő akciót és kvázi lesz egy trabim. :)
bruttó 60 000 Magyar forintomba fájt a művelet.Kívülről szépen vissza lett hegesztve a dob előtti 4 az egybe rész is, meg a dob utáni oldalra vezetős csőszakasz is /ez az ami a járdán sétáltatott cuki jegesmacik irtásáért felelős/. Szóval a változás csak belülről látható.
Íme az eltávolított darab:
Jól látszik a belső kialakítása... Illetve annak hiánya. Ez kéremalássan egy kifordított sajtreszelő!
beletolod a rúd sajtot, és leeheted kívülről a reszeléket.... Illetve mivel van körülötte egy külső cső is, igazából még sajtot se lehet rendesen reszelni vele. Amúgy azt mondták rá, hogy ez egy cherry bomb dob. Én azt hittem az egy gyártó, nem egy gyártmány, de én sem tudhatok mindent.
Na és, hogy milyen lett az új? Hát ami már biztos az, hogy nehezen fotózható / mondhatni nem fotogén/. Ugyanis a fényképezőgépet be kell dugni a nagy kályhacsőbe, reménykedni, hogy jó irányba néz, és a vaku is jól van beállítva. 15 fotóból ez lett a legjobb:
Lettek amilyenek lettek, az látszik, hogy 1 helyett 3 sajtreszelő van mostmár beépítve, amivel az autó halkabb kéne, hogy legyen.
Ha eljő a jó idő, szépen ki fogjuk tesztelni. csak előtte lehomokolom és fekete festéket is kap.
I got the exhaust system reworked to emit less noise. Theory to be tested soon.
Ugyebár 2 pár kipufogóm is van az autóhoz. A kithez eredetileg kapott vas és az utólag akciósan vásárolt rozsdamentes készlet.
A vasast jelöltem ki átalakíttatásra. Egyrészt, mert van rajta némi felületi rozsda, így nem túl szép. Igazából kevésbé sajnálom, mint a másikat. Szóval felnyaláboltam és elvittem a Jano dob dinamit kipufogó konzorciumhoz, és lebeszéltük, hogy a halkítás oltárán fel kell áldoznom ménesem egy részét is. Igazából a karbi beállítás is elvett pár pacit. Ez is elvesz... Lelkiekben már el is terveztem, hogy majd csinálok még 5 hasonló lóerővesztő akciót és kvázi lesz egy trabim. :)
bruttó 60 000 Magyar forintomba fájt a művelet.Kívülről szépen vissza lett hegesztve a dob előtti 4 az egybe rész is, meg a dob utáni oldalra vezetős csőszakasz is /ez az ami a járdán sétáltatott cuki jegesmacik irtásáért felelős/. Szóval a változás csak belülről látható.
Íme az eltávolított darab:
Jól látszik a belső kialakítása... Illetve annak hiánya. Ez kéremalássan egy kifordított sajtreszelő!
beletolod a rúd sajtot, és leeheted kívülről a reszeléket.... Illetve mivel van körülötte egy külső cső is, igazából még sajtot se lehet rendesen reszelni vele. Amúgy azt mondták rá, hogy ez egy cherry bomb dob. Én azt hittem az egy gyártó, nem egy gyártmány, de én sem tudhatok mindent.
Na és, hogy milyen lett az új? Hát ami már biztos az, hogy nehezen fotózható / mondhatni nem fotogén/. Ugyanis a fényképezőgépet be kell dugni a nagy kályhacsőbe, reménykedni, hogy jó irányba néz, és a vaku is jól van beállítva. 15 fotóból ez lett a legjobb:
Ez meg az újabb 10 legjobbja:
Lettek amilyenek lettek, az látszik, hogy 1 helyett 3 sajtreszelő van mostmár beépítve, amivel az autó halkabb kéne, hogy legyen.
Ha eljő a jó idő, szépen ki fogjuk tesztelni. csak előtte lehomokolom és fekete festéket is kap.
I got the exhaust system reworked to emit less noise. Theory to be tested soon.
Hali!
VálaszTörlésMost találtam meg a blogod és elkezdtem időrendben olvasni, hát elég szar így fejjel lefelé...Annak jó, aki az új bejegyzéseket akartja látni, de így kínszemnvedés...
Amúgy tök jó az oldal és nem semmi mazochizmus egy ilyen projekt- ezért is választottam annak idején a könnyebbik utat:https://www.youtube.com/watch?v=Sf5_rxpaLVs&t=16s
Üdv!
Balázs
Mazohizmuasnak mazohizmus.. de azert van szepseg is benne. Viszont A Spitfire nagyon kedves a lelkemnek. megvan meg?
TörlésIgen, folyamatosan dolgozom rajta, de az utóbbi tevékenységeket már nem dokumentálom, túl nagy macera nekem...
TörlésEgyszer szivesen megneznem, hogy allsz, mit csinalsz, ha nem banod. Merre vagy helyileg?
Törlés