2010. február 16., kedd

Múszerfal + elekrongyosság

Elkezdtem összeállítani az autó elektromos rendszerét. A kittel kaptam rengeteg alkatrészt, meg rengeteg (egymásnak ellentmondó) leírást. + nálam semmi sem olyan, mint akármelyik leírásban + az internyeten másoknál... Ráadásul enyhén szólva is túlzás lenne azt állítani, hogy értek hozzá (vagy bármihez egy autón), vagy, hogy csináltam már bármi hasonlót...

Azt gondolom,van Pár eset, amikor az internyet is hozni tudja a túlzásba vitt demokrácia legnagyobb hátrányát, a végtelen számú lehetőségek lehengerlő tömegét. pl. próbáltatok már bulit szervezni? Tuti recept az elbaszásra: "kinek mikor lenne jó? ehelyett azt kell kérdezni: ki ér rá 2-án este 9-től... de ez itt most kb. mindegy.

Szóval próbálok olyan pontokat lelni a rendszerben, amelyeket fel tudok ismerni, meg tudok érteni, a többi meg majd hozzá lesz alakítva... ha minden kötél szakad, még mindig kérhetek profi segítséget! ja és S. O. S.

Addig sima ügy volt eljutni, hogy be kell rakni a biztosítékokat tartó izét a helyére... eddig az útmutató érthető, és ok.. innentől (értsd 3. oldal) komoly változtatásokat kell végrehajtani. pl. itt fel kéne szerelni pár alkatrészt, ami az én motoromra már fel van szerelve, ezért több nem kell ... pl. "starter solenoid"... bármi legyen is az mondjuk gujtótrafó! Közben megtudtam, hogy "Mivel a zöngyufa sok ampert eszik, ezért ezeknek az ampereknek az odaküldéséhez egy masszív kapcsolóra van szükség. Ez a starter solenoid." "Konyhanyelven szolva az inditórelé" .. szóval mégis kelleni fog nekem! köszönöm a srácoknak a ford-cruising.hu fórumról Állítólag az én motorom "runs out of the box" /és ezt halál komolyan be is mutatják a gyártó honlapján! http://www.enginefactory.com/enginefactory.wmv ha valaki meg akarja nézni/ csak aksit kell rákötni, meg az "ignition" kanócot (ami magyarul szintén gyújtás), és kulcsfordításra már mennie is kell (de jó is lenne ezt csekkolni!).

Az első rész, amivel tudok mit kezdeni az a műszerfal.
Ide kell szerelni (ennyit azért tudok):



A felszereléssel kapcsolatban van egy művelet, amitől féltem. A műszerfal végét meg kell hajlítani, hogy szépen kapcsolódjon a hátsó támasztólaphoz (az utas oldalon legalábbis. A másik oldalon kimaradt ez a fémdarab a tervekből... passzolom, hogy képzelték el a gyártónál... szóval oda majd csinálni kell valamit!)

Sose hajtottam még alumíniumot, szóval kellett pár perc, hogy nekiduráljam magam... Meglepően könnyen ment. Kb. annyi volt, hogy a jobb kezemmel asszisztáltam a balnak, és tökéletesen úgy hajlott, ahogy akartam.. nem roppant meg, és nem tekeredett rossz irányba... Aszem ügyes vagyok. + is dicsérem magamat!



Csiribi-csiribá. Persze ez még nem elektronikai szerelés.. de már majdnem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése