2010. február 6., szombat

Összeszereltem a váltót és a mocit és tudok kuplungolni!

Sokat szenvedtem a szállítókkal, mire találtam egy normális pasast, aki képes volt le szállítani nekem azt, amire szükségem volt. Idelinkelem, mert megérdemli:
Ami különleges benne, hogy elsőként értette meg, hogy mi is kell nekem, ahhoz, hogy összeszereljem a váltót és a motort. CSAVAR!!!!!!!!!!
kicsit a sztori:
- két pad között a földre tipikus esete: sem a motort, sem a váltót szállító cég sem gondolt arra, hogy e két alkatrészt össze kell valahogy boronálni.. négy nyavalyás csavar hibádzott a kuplungharang és a váltó közül + a két csavar ami a váltót rögzíti a poliurethán tartóhoz. Ilyen tartót amúgy kaptam a váltóhoz is, meg a kithez is... mindkettőben le van írva, hogy használjam az eredeti csavarokat a régi váltóból... kösz....
- Sebaj gondoltam... Mivel az önindítóra sem gondolt egyik szállító sem, hát rendeltem egy önindítót a váltós csókától + kuplungvillát is, mert az sem járt a komplett kuplung kithez. És akkor már küldjön csavarokat is hát nem? Hát de! Direkt telefonon magyaráztam el mi is kell! Persze, hogy nem értette meg. Küldött 4 túlméretés csavart és hogy örüljek az önindítóhoz se küldött csavart... viszont elküldte a 3. kiemelőcsapagyamat is... most már abból is 3 van! Lassan megtelik a 2. dobozom is a kimaradt alkatrészekkel.

Szóval Mike végre küldött csavarokat is.. meg a 3. poliurethan váltótartót is.... Amit 10 percig magyaráztam neki, hogy nem kérem! És le is vontuk a számlából, és mondta is, hogy kiveszi... passzolom, miért kaptam mégis... talán a váltó alátét csomag része volt... Mindegy ez legalább piros, a másik kettő fekete, most már válogathatok :)

Különben meg mit számít, hogy 6 hónapot kellet várnom pár csavarra... nem azért vettem ami autót, hogy legyen hozzá alkatrész itthon is nem? Itthon sajna csak grade 5 vagy 6 csavarokat bírtam volna szerezni, cink bevonatú, grade 8 az nem lakik a közelben.

Mindenesetre ma nekiláttunk a faterral összerakni... meglepően könnyen ment. Persze megfelelő méretű csavarokkal könnyű!



Ezután a kedvenc gördeszkámat odatoltam a moci mellé, hogy kipróbáljam a kuplungot.



Kicsit állitgatni kellett, de müködik! És fantasztikus érzés, hogy se nem túl kemény, se nem túl puha, és iszonyat határozott a kiemelési pont (nem úgy mint a másik járgányomban)! semmi hirdobiszbasz, semmi elektromarhaság, csak egy bovden... és mükszik! Halleluja 60-as évek!!!!
Megjegyzem, hogy a FFR által adott a kitthez mellékelt 4 bovden közül ez az egyetlen, ami módosítás nélkül jó.


Building a kit car is always fun... building an american car in Europe is also fun.... but buildig american Kit car in Europe is sometimes toooo much fun... Especially if someone can enyoy hunting zink plated grade 8 bolts in Hungary /we use only metric bolts... /... no chance... even the best shops I know have grde 5 bolts only without plating. so what can one do: order bolts from overseas (with the other "ingredients" to save shiping cost)! Dont forget to keep 2 rules in mind:
- To make sure you get what you want, always call the reseller! Tell him what exactly you want.
- Dont be surprised if he sends something totally diferent!
+1 extra rule: the word "complete" in americanish means: "It is lack on some basic component": complete clutch kit contains no fork... complete engine contains no starter motor (but has DVD included), Complete transmission and cluch kit has no bolts to bolt them together...

I really want to export a Hungarian Kit car to the USA to let them feel what I felt for 6 months while the lack of some stupid bolts made it impossible to get the engine into its bay.

Anyway finally patience made it possible to bolt engine to bellhousing and bellhousing to transmission.... just it did it very slowly!

Oh and I have managed to test the cluch Without engine in bay.... and it worked!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése