2010. július 13., kedd

Holtartunk, avagy mi is vagyon hátra.

Állandóan kérdezgetik, hogy mikor fog végre menni a jószág, mikor indítom be először, mikor lesz próbaút, melyik talikra akarom elvinni.... stb. Hát (annak ellenére, hogy tanáraim szerint háttal nem kezdünk mondatot) most szépen összeszedem, hogy mi is van hátra (kivéve amit elfelejtek).


Első kis cél a motor beindítása.
  • Olajat kell vennem, és betöltenem. 5.5 quarts 10W30 nem szintetikus kell (már találtam forrást, csak messze vannak, és sikerült olyankor mennem hozzájuk, amikor nem voltak nyitva... ) mondjuk a 10 w 40 nem szintetikus is teljesen jó (azt írta a motor gyártója). Már csak azt kéne tudni, hogy melyik quart kell nekem, mert 2 féle is van az egyik 5.2, a másik 6 liter lenne... sebaj, majd a nívópálcán csekkolom.
  • Villanyászat egy része:
    • vízhőfok és olajnyomás mérő jeladók beszerelése, kész!
    • motor kábelezése,
    • generátor bekötése, .. halad!
    • indítókulcs felszerelése a kanóc végére
  • Gázbowdenhez kell még egy kis tartót fabrikálnom ( mondjuk enélkül be lehet indítani, legfeljebb kézzel huzom a gázt) .. halad!
  • Megoldani a hűtő rögzítését, mert gyárilag ezt eléggé elhanyagolták. .. kész!
  • Öszeszerelni a vízrendszert.
    • Venni kell szilikoncsöveket.. halad! (már csak 1 cső hiányzik)
    • Tartót készíteni a tulfolyó tartályhoz .. halad!
    • Tartót készíteni hűtőfolyadéktöltő dobozhoz. halad!
    • Fémkönyök hajlítása a hűtőcső felső szakaszához. + polírozása... kész!
    • Egy toldó készítése, amibe a ventilátor kapcsolót beépíthetjük... kész!

Második cél az első elidulás
  • Kipufogók beállítása, rögzítése
  • Betölteni a váltóolajat, difiolajat (ezeket megvettem szerencsére) A difihez 3.25 pint /1.54 l/ 70W-90 kell, a váltóhoz meg sima Dexron III / Mercon Spec ATF olajból kb 5.28 pint /2.48 l/(mondjuk itt azt írják, hogy addig kell tölteni, mig ki nem folyik a betöltőnyílláson. kész!
  • Megreparáltatni a váltókart, amin túl nagy lik van. kész!
  • kardántengely elleni védelem felerősítése... kész!
  • kardántengely csavarok átfurása, safety wire segítségével való rögzítése... kész!
  • bezsírozni az első kerék 14 zsírzógombáját... kész!
  • beállítatni az első és hátsó futóművet ( csak tudnám hol lehet ilyet csináltatni... ebben várnék pár tanácsot)
  • aluminiumok rögzítése ( 1000+ szegecs)
  • vezető ülés rögzítése
  • Villanyászat befejezése, vezetékek rögzítése
  • fékfolyadék tartályok beszerelése valahova
  • Hátsó fékcső befejezése .. halad!
  • Fékerőszabályozó tekerentyű beépítése... kész!
  • fékfolyadék vásárlás-töltés- fékek légtelenítése
Van még egy rakás dolog, ami nem létszükséglet, de azért kelleni fog.
  • Gázpedál támaszték... kész!
  • Akumulátor doboz teteje.... kész!
  • új kézifék kar is kell
  • utas oldali lábdoboz rendbeszedése
  • Műszerfal alatti támaszték



  • Ami ez után marad az már nem nagy kunszt ( kb a teljes építés 50 %-a)


    A festés nem lesz meg idén, mert elöször teljesen össze akarom szerelni, minden apró csetresz legyen a helyén. majd szétszerelem, festés, és akkor jöhet a végső összeszerelés.









    I have creted two lists of tasks I have left to start the engine and to rgokart ride the car for the first time.



    2 megjegyzés:

    1. Most értem a végére. Vagy az elejére, nézôpont kérdése. Szóval a lényeg, hogy most már napra kész vagyok az építésbôl.
      Minden elismerésem. Nagyon komoly munkát és idôt fektettél-fektetsz ebbe a projektbe. Nagyon szép lesz ha elkészül.

      További sok sikert, és kitartást!

      Grafiqs

      VálaszTörlés
    2. Köszönöm... mostmár úgy érzem látom a fényt az alagút végén... Igaz, hogy nagyon gyorsan közeledik, és ég fütyül is.. de innen már nem adom fel!

      VálaszTörlés