2012. november 22., csütörtök

Karácsonyi pack úton

Pakkot várok karácsonyra!

Hogy miért nem csomagot? Hát... anno a Bokros csomagnál már elindult az a szó a lejtőn, mára ( thx. matocsi', papírod van róla, hogy ennyit elértél) pedig valódi szitokszóvá vállt. Csomaghoz én már nem tudok jó érzéssel viszonyulni, olyannyira, hogy nálunk már a gyereknek se csomagot hoz a mikulás, hanem pakkot, mint a Nyilas Misinek!  Szóval pakkot várok!  és hogy mi lesz benne?

Hát...  (amivel ugye még mindig nem illik mondatot kezdeni) Cobra alkatrész kétfajta lesz benne: nemkiesős leömlőcsavarok és új gumik! Minden más a Harleyhoz jön (http://epphd.blogspot.com/). És, hogy miért kell egy autóhoz alig 1000 mérföld megtétele után új gumit venni? Na ez megér pár szót.

Az autóépítgetésbe - ha mindent beleszámolok, és beszorzom egy lelkesedési faktorral is- akkor kb. 0 hozzáértéssel kezdtem bele. Az ilyesmi jó közelítéssel a második legdrágább megoldás (ha rábízod valakire, aki nem ért hozzá, az a legdrágább). Eddig megtelt 3 doboz a mégsem használt alkatrészekkel, és jól beleválasztottam pár dologba. A gumi volt az egyik. Mickey Thompson Drag radiálokat vettem. Fórumok alapján választottam (mondjuk van vagy 5-6 féle gumi ebben a méretben)...  szem előtt tartva, hogy azért utcai gummák legyenek. Azután megjöttek, és saját szememmel is láthattam Milyen egy amerikai utcai minősítésű drag radial (Kb, mint nálunk a vizsgán átment autó, aminek épp csak féke és kormánya nincs): puha az anyaga, és max. 2 mm-es a bemarás rajta. Persze remekül működnek, mindaddig, míg az első csepp eső le nem esik. Száraz úton a kocsi olyan, mintha sínen autóznék. De ha esik... hát olyankor megváltozik a leányzó (az biza, mert Berta lett a neve, nem említettem volna még.... Nagyseggű Berta) fekvése. Komolyan mondom, hogy nadrágmosásra lett szükségem, amikor egy kisebb eső elkapott, és lejtőn felfele próbáltam elindulni. A kerekek kipörögtek, és az autó a menetirányra merőlegesen indult el! A finom kuplung és gáz kezelés ennél a jószágnál kb olyan egyszerű, mint az űrhajóspetting (szkafanderben). Ráadásul, ha valami papírost akarok a jószágra, akkor is kelleni fog igazi utcai gumma.

1 A választék az elmult években / nekem ugy tűnik/ tovább csökkent. Normális gumma nincs, csak drag radial vagy 4 évszakos . Sok választás nincs (ha nem akarok más gyártmányt előre, mint hatra):
első [235/60R-15 ] esetleg [245/60R-15 ]
  hátsó[275/50R-15 ] esetleg [295/50R-15 ]

- BFGoodrich Radial T/A (4 évszak, 295)  -- 118 + 179 USD
- BFGoodrich g-Force T/A Drag Radial 2 (drag radial, 275)  -- 176 + 180 USD
- Mickey Thompson ET Street Radial Drag Tires  (drag radial, 275) -- 208 + 210 USD
- Cooper Cobra Radial GT.  (4 évszak, 295). - 107 + 143 USD
- kb. ugyanez Mickey Thompson felirattal, pár dollár felárért (4 évszak, 295). Persze a fórumokon vitatott, hogy ugyanaz-e. Passz.

találtam még pár ismeretlen márkájút. senki sem tud róluk semmit, ezert kihagyom őket.

A választásom a Cooper Cobra Radial GT - re esett. Ez (egyik oldalon) fehérrel írott falu legegyszerűbb, leghétköznapibb négyévszakos gumma... alacsony sebesség indexxel. Valószínűleg ezekkel a kemény gumikkal a sínautós effekt helyett lesz nemi "riszalom ugyis-ugyis", de nem is bánom! Mondjuk ennél is is 295 széles a hátsó, nem 275.., de úgy mértem, hogy ez meg el fog férni hatul. + kicsit (kb. 1 cm)  nagyobb a hátsó átmerő is... szóval kalibrálhatom újra a sebességmérőt.

A régi drag radiálokat persze megtartom. Ha egyszer lesz ra keret, kapnak másik felnikészletet, és ha rászánom magam egy trackdayra, lesz mit csereberélnem, mint a profik.

A másik, ami megér pár szót az az ár...  illetve az árképzés.
  mielőtt amerikabol rendeltem volna, kertem ajánlatot itthon.
első gummak  120 000 / db
hátsó 180 000 / db
szumma 600 000

számla lesz rolla?  Hat azt meg meg kell oldani, lehet, hogy akkor + AFA....
Mikorra lenne itt...  hat úgy 2-3 hónap (vagyis hajózik, nem repül! )

felmentem egy amerikai oldalra (a legelsőre, amit a Google kidobott):
első [235/60R-15 ] 107 /db   http://www.discounttiredirect.com/direct/findTireDetail.do?ra=searchTiresBySize.do&pc=27432&counter=1&ar=60&rd=15&sw=false&cs=235
  hátsó[295/50R-15 ]143 / db http://www.discounttiredirect.com/direct/findTireDetail.do?ra=searchTiresBySize.do&pc=27891&counter=4&ar=50&rd=15&sw=false&cs=295

szumma: 500 USD.  Es ennél tuti van olcsóbb hely is....

Kertem ajánlatot a szállításra. Vámmal, kisfaszommal 150 USD (Gondolom ki lehet találni, melyik ország fog elesni a vámbevételektől, mert nem akarom szopatni magam a sokszoros ÁFÁval, és az "egyszerű" ügyintézéssel, vameléállítási díjjal, és ki tudja még mi a szösszel.).  Karácsonyra itt van, sőt az ünnepre való tekintettel kaptam 20 USD diszkontot a szállítási díjból (így lett 150).

vagyis 650 USD (145 000 HUF) vs 600 000 HUF.  Ha nem kell plussz AFAt fizetni, akkor csak 923 Ft-os dollár árfolyam lett volna, ha a magyar céget támogatom...  A Hülyének is megéri, hát még nekem!

3 éve a drag radiálokat emlékeim szerint 2* (48000 + 48500) ~ 200 e Ft-ert hoztak haza (sajna nem találtam meg, hogy melyik cég volt), ami tekintve, hogy azok kb 800 USD-be kerülnek, egy 10 % körüli árrést feltételez, ami szerintem korrekt. de a 4*-es ára (amibe a számla azért még nem fért bele!!!) mit mondjak ??????? Inkább semmit se', nem akarok senkit megsérteni, így inkább nem írok véleményt. Viszont a dolog kikívánkozott belőlem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése