Zsíroztam, de nem az ördög bibliáját használva!
No igen így csinálják ezt a profik... Sikeresen bezsíroztam a féktárcsát.
Talán már meséltem, hogy van egy listám, amit lehetne pl. a lámák listájának is hívni. Ez tartalmazza a járgányon hátralevő teendőim listáját. Ma kipipáltam rajta egy pontot.
A cobra első futóműve nem modern mai technológia, hanem ósdi, ennek megfelelően nem kidobni és cserélni kell a tervezett avulási főosztály terveinek megfelelő időszakonként, hanem be kell zsírozni, és akkor sokáig jó marad.
Oldalanként 7 zsírzópont van, csinos piros kupakokat tettem rájuk, hogy megtaláljam őket. Apukámtól kaptam egy zsírzó készüléket, csak a fej hiányzott róla ( mármint a zsírzókészülékről), azt pótoltam a csavarboltból, és nekiláttunk az öreggel. Megmutatta, hogy kell csinálni, majd egy órával később, amikor még nem volt bezsírozva az első bigyó, megállapítottuk, hogy valószínűleg hibás a fej, amit vettem. Tehát elmentem egy másik csavarboltba, és vettem egy másfajtát. Íme az eszközök:
A képen ugyan különbözőnek látszanak, mert másképp csillan rajtuk a vaku fénye, de másodszorra sikerült pontosan ugyanolyan zsírzófejet vennem, mint amilyent első nekifutásra. Komolyan mondom, ezekhez nem adnak használati útmutatót, és gondoltam mielőtt veszek egy harmadikat, megpróbálom kitalálni, hogy működik. elvégre jobb későn, mint soha.
Elsőre a faterra hagyatkoztam. Mondta, hogy szét kell csavarni középen, majd rárakni a zsírzófejre és összecsavarni. Ekkor jól befogja a fejet, és lehet pumpálni. Tök logikus, csak nem működött.
A második példányt kicsit szétszedtem, megvizsgáltam, és megvilágosodtam. Ezt egyszerűen rá kell nyomni fejre és nyomva tartva pumpálni. Ebből arra következtetek, hogy a fix fémcsöves verzióhoz lett tervezve, de nekem ez a gumicsöves van, és a fix csövessel nem férnék hozzá a pontok nagyobbik feléhez, szóval marad ez.
Közben a fater elment, szóval egyedül próbáltam ki, de ezt a kombót egyedül használni a kínai gumiembernek is megerőltető lenne. Egyik kezemmel a fejet szorítom a gombra, a másikkal tartom a harmadikkal pumpálok. Csak sajna gyártási hiba következtében a harmadik kezem kifejlődése elmaradt, ezért azt mindenfélével pótolni kell. Gugolva az ölembe fogtam a cuccot, meg a lábaim közé, még az állammal is próbáltam pumpálni, de úgy tűnt, hogy hiába. semmi változást nem láttam a jószágon. 10-15 pumpálás után arra kezdtem gyanakodni, hogy a pumpa rész se működik, elvégre ha be tudok pumpálni friss zsírt, akkor a réginek ki kell jönni valahol... vagy valami megeszi odabenn?
Kicsit csalódott voltam, de észrevettem egy fura meztelencsigát a tekercsrugón:
Sikerült, szóval tudok Zsírozni!
Rögtön ki is próbáltam kormányösszekötő bigyó zsírzógombáján is:
No igen így csinálják ezt a profik... Sikeresen bezsíroztam a féktárcsát.
Csak tudnám mitől zöld a dzsuba amit kitol a zsír... Talán mégsem volt jó 5let összeszerelve festetni a kocsit.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése