2015. augusztus 30., vasárnap

Hogyan töltöttem fel a cobra hűtőjét majdnem jól

Pár éve vettem egy klassz kis kütyüt. airlift  a neve, és arra való, hogy vákuum segítségével töltsünk fel egy autót hűtőfolyadékkal. Most először kapartam elő.
Első megjegyzésem, hogy értem azt az amerikai szokást, hogy mindent teleszórunk figyelmeztetésekkel. De ha már egy műszer üvegére ragasztják a nyomi matricát, akkor használhatnának olyan ragasztót, ami nem hagy nyomot.


Na mindegy, majd levakarom valamivel, ha már nagyon zavar.

A cucc amúgy sűrített levegő segítségével generál vákuumot, majd a vákuum helyére jól betolja a légnyomás a hűtőfolyadékot. Az egész olyan egyszerű, és olyan nagyszerű, hogy innen már csak alapos tervezéssel lehet elrontani.


Előkészítette és csőre töltöttem a lötyit:



A vakum 1 perc alatt előállt és elég jól tartott.  A gumicsöveket meg összehúzta rendesen.

Itt indul a "Szívd fel bögyöm a sok vizet" játék

Amikor a vákuum elfogyott és a folyadékot is mind felszívtuk, ellenőriztem, és minden jónak tűnt.

Végül leszereltem a műszeres egységet, csak, hogy realizáljam, hogy mindaz a folyadék, ami ennél a töltőnyílásnál magasabban van, az itt ilyenkor ki kell hogy folyjon. Szóval majdnem sikerült a művelet.

Viszont most van egy jobb 5letem, veszek még folyadékot az elfolyt helyett, és a hűtőn levő elzárható csapokon keresztül fogok próbálkozni.  




Azért a motor beindításához ennyi folyadék is elég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése