2009. április 15., szerda

kormánymű ellenörzése

Ma volt az első éjszakai műszakom. Kipróbáltam a kormányművet.... hát jó érzés, hogy végre tekergethetem a kormányt! de nem valami jó, hogy még kecsölni kell a kormánnyal. a menetes szárak túl hosszúak, és hiába tekerem be tökig a kormányösszekötőket, a jószág úgy áll, mint egy kiskacsa.... az első kerekek nyomai kb. a hátsóknál randiznak a végtelen helyett. A kormánygép ráadásul nem középen van, hanem kicsit a vezető oldalán. Ez nem valami szuper így. 2 okból: egyrészt jobbra kevesebbet mozdul a kormány (és fordul az autó), másrészt a rugózási tengely sem nem van azonos távolságra a keréksíkoktól.
Mielőtt rákérdezne valaki, nem magamtól vagyok ilyen okos, hanem az internyetről olvastam mindezeket a tudományokat... ha jól fordítottam le, akkor akár még igaz is lehet belőle valami... kicsit még olvasgatni kellett volna, és akkor arra is rájönnék, hogy mi az "bump steering".

Igazából csak a megoldás a lényeg. 2 jó megoldás van:
  • egyrészt lehet a FFR megoldását választani: ők prezentáltak egy vastuskót, amit be kell szerelni a kormánymű bal oldalába, ami ettől hosszabb lesz (nyilvánvalóan vágni kell a menetes szárból), és az egyik probléma megoldódik. Viszont rugózáskor az lenne a cél, hogy az alsó lengőkar, a felső lengőkar és a kormánymű úgy mozgassa az egyat és rajta a kereket, hogy a kerékdőlés és a párhuzamosfutás is megmaradjon. Ha a lengőkarok és a kormány nem ok, akkor a tudja biztosítani a párhuzamot, akkor minden döccenőn fordul kicsit a kormány. Ettől persze izgalmasabb lesz a vezetés, de én inkább kerülném a további izgalmakat.
  • Másrészt lehet a Breeze megoldását választani: ők egy excentrikus felfüggesztést használnak. Ezzel kicsit lejebb is kerül a kormánymű, másrészt pedig átcsúszik valamennyire az utas oldalra, így középre kerül, és nem változik a hossza. Ha a leírásnak hinni lehet, akkor így a második probléma megoldásához is közelebb kerülünk.
Szóval választani kell!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése