2014. március 17., hétfő

Festés I. fejezet

"Az Ígéret szép szó,  ha betartják úgy jó!" skandáltuk kisiskolás koromban, oszt láss csodát, hát nem megígértem mégis, hogy beszámolok a festésről ( najó mielőtt a szakma krémje fejbe Érbrásol)  fényezésről. Esetemben a megbízás jó sok minden mást is takar, és az egész melót ütemekre osztottuk:

Első ütem:
-          Hátulja lógás megszüntetése
-          Első gépháztető beállítása, hézagok és méretre csiszolás
-          Hátsó csomagtartó ajtó beállítása és az élek szintre csiszolása a hézagok miatt
-          Tető építés, sablonozás, visszaöntés 
 
Itt most 2012 novembere fele járunk, a témát már kicsit pedzegettem is az akkori bejegyzésben. De most illusztrálni is próbálom:
Tudom,  hogy a tigris éppen a fogait mélyeszti a fakeretbe, de a valóságban ő tartja össze a mérőládát, mert szúrós tekintetével a helyükre szögezi a léceket! Aki huzatópadot és lézert várt, az vagy maradjon csöndben vagy ráuszítom a tigrist!
Ha nem másfél éve történt volna, akkor biztos emlékeznék még,  hogy milyen deformálódásokra lelt Lajcsi, de a hátulja tuti lógott, és a bal eleje is. Az előzőt azért érte meg javítani, mert így az ajtók hátsó élénél 2 centi alá csökkent a hézag, az utóbbi meg nagyban elősegítette,  hogy a motorháztetőt le lehessen csukni, úgy, hogy a zsanér is alá férjen, ami azért lássuk be sokat segít a kívánatos fürdőkádforma megtartásában.



 Minden ellenkező híresztelés ellenére ez még nem az első felhőkarcolós festésű Cobra, hanem ezekre a kis papírcsíkokra kerültek a Lajcsi méretezővonalai, midőn megállapította,  hogy igazuk van a  fórumon azoknak akik szerint részeg volt a szaki, aki a motorháztető sablonját barkácsolta, és a púp bal elejét fél centivel jobbra gányolta oda, emigyen megőrizvén az amerikai szakik jól végzett munkájába vetett bizalmunk töretlenségét! Megjegyezném, hogy az újabb verzión (mk 4) megoldották a problémát: a púpot külön adják,  hogy te told el magadnak!
Ha már a púpnál tartunk, becsináltattam a púp elején a likat, mert az a fixa ideám,  hogy a levegő ott úgyse tud bejönni, hanem csak feltorlódik. helyette inkább csináltattam 1-1 racsing rácsot a motorháztető két oldalára, már csak szólni kell a meleg levegőnek,  hogy legyen szíves ott távozni, és a szélvédőmet is tiszticcsa! De ez már a 2. ütemben volt, szóval mindenki bírja ki a következő bejegyzésig.


Ime egy szemléltetőábra a sablon illesztékei által okozott likak és eltérések érzékeltetésének kedvéért.
Ebből lett első körben valami ilyen:


A hátulja meg.. hát a csomagtartófedél, az nem együtt kancsalodott a karosszériával. szerintem simán volt 1 centi eltérés az érinkezési felületükön, de már nem emlékszem kinek a javára. Lajcsi esélykiegyenlítő módszerinek hála sikerült síkba dolgozni őket anélkül,  hogy a gittet kartecsnivel kelljen felhúzni. Mondjuk így is jutott oda elég.

A tetőkészítés egy érdekes vakvágány, ezért saját bejegyzést szavaztam meg neki. Mégpedig egyhangúlag!

The first phase of the paint job is the bodywork. that was carried out somewhen around the end of 2012.
A measuring cage was constructed, and the back of the car was elevated by almost an inch, to allow the wheel arches from a circle around the wheels instead of that sloopy dogbone shape it had. Also it is recomended to have the gap at the back edge of the doors somewhere under the 1 inch limit that was kinda easy to recognise with glasses around 10 dioptries.
Also the distorsion in the hood bump has been fixed by some resin and fiberglass on one side, and some filing on the other. So was the tunk lid made bent like the body around it.
Finally the body gaps were sanded and filled and sanded again.

Ja és ne felejtsem ki a forrásmegjelölést se:  A képeket Lajcsi lőtte/küldte.. kivéve talán azt amelyiknek a hátterében ő is látható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése