Tudom, hogy (egyetlen családi egyterűbe bezsúfolható) rajongótáborom már valami actionvidejót vagy legalább alkatrész-buzizós bejegyzést vár, én meg idén folyamatosan csak kiábrándítom őket... elmélkedéssekkel, meg áprilisi tréfákkal, meg elmélkedésekkel, amik megírása után elfelejtettem megnyomni a közzététel gombot... ráadásul most is folytatom eme kiábrándítás hagyományát!
Leírtam már, hogy miért építettem sima karbis jószágot . De eddig csak utalgattam arra, hogy mit is fogok kezdeni a jószággal. Lássuk csak milyen lehetőségeim vannak:
A terv az, hogy idén elkészülök a járgánnyal, csak a festést hagyom a jövő évre. Idén azt a pár alkalmat amikor kimerészkedek, megpróbálom P rendszámmal végrehajtani, de ez mint a neve is mutatja (ja: P mint ideiglenes) csak ideiglenes megoldás. Lássuk csak milyen lehetőségeim vannak:
A terv: Végigszopom a hatósági csesztetést : kifizetem az ellenőrzésekre amennyit éppen nem szégyenlenek elkérni /mert ugye ezek száma és költsége nincs rögzítve/, megcsinálom, amit a "szakértők" tanácsolnak /mert ügye a követelményrendszer sincs rögzítve/ , majd befizetem a 9 600 000 HUF regadót /Azért ezt sikerült rögzíteniük!/. Persze aki komolyan gondolja, hogy ez akárcsak meg is fordult a fejemben, annak felhívnám a figyelmét, hogy az építést 2 évvel ezelőtt be kellene jelentenem. Bővebben.
B terv: Külföldi rendszámmal járni. Ez a lehetőség elég népszerű! Az Ember keres egy olyan országot ahol a mienknél felvilágosultabb kormányok nem sajtolják ki a lakosság utolső csepp vérét is, és pl. alapítanak ott egy céget, nem fizetnek regadót, és még az ÁFÁt is visszaigénylik. Az egyik ilyen ország, az északi országhatártól már látható is, ugyanis tőlünk mindössze néhány centire terül el. Budapestről nagyjából annyi idő alatt lehet odajutni, mintha a város másik végére mennénk, ennek megfelelően az oda regisztrált autók tömege lepe el a magyar utakat az elmúlt években. Kormányaink az esetet nagyjából azzal a reakcióval kezelik, mint a 80-as években az Ausztriából hozott Gorenje hűtők és Commodore számítógépek esetét. Amikor párhuzamot vonok a két időszak között, egyben országunk 30 éves fejlődéséről is véleményt alkotok. Sajnos ezen közeli ország törvényei (tudtommal) explicit tiltják a KIT carok forgalomba hozatalát, így a B tervvel kapcsolatban sokkal érdekesebb egy bizonyos szigetország, ahol az út rossz oldalán vezetnek, de a KIT carozás egy elismert hobbi, nem olcsó a vizsga, és nagyon komolyak a feltételek is, de erről is írtam már egy cikket a KIT caros egyesület lapján /ez itt a reklám helye/. A megoldás hátránya, hogy az Audikban terpeszkedő választott vezetőink időről időre próbálkoznak valamivel, ki tudja... egyszer még sikerrel is járhatnak, és keresztbe tesznek nekünk.
C terv: Nem rakni rá rendszámot, és nem járni vele közúton. Furfangos megoldás mi? Hogy kicseszek az egész világgal!! Otthon ülve magamban fogok röhögni, hogy milyen okosan kicseleztem az adóhatóságot! Megyek is átíratni a születési anyakönyvi kivonatomat, hogy aszondja: Születési helye: DEGEC!
Szinte már látom lelki szemeimmel, hogy valaki egy A6 hátsó ülésén kitalálja, hogy a garázsban tartott alkatrészekre is kéne valami sápot szedni, mert az mondjuk évi 10 Milliárd, tehát elég lenne az A8-ra való cserére, majd felveszi a feltalálóknak járó prémiumot a köcsögtérítése mellé! A C tervemhez két stratégia is választható:
C1: Kiállítási tárgy: Az ember mosogassa, meg simogasa, oszt gyűjti a kupákat ( ha kap)... Ezért érdemes építeni nem?
C2: Pályaautó.. na ez amúgy nem zárná ki a C1-et. De eléggé eltoltam. Ugyanis 15"-os felniket vettem, ami alá csak a gyári fékek férnek, amelyek utcára jók csak. + Ha erre készültem volna, akkor a chalange cart kellett volna választanom az FFR kínálatából.
Mindenesetre majd megpróbálom, mit tol a pályán, oszt meglássuk.
D: eladás.... Elképzelem a hirdetést: első kéz előtt, nemdohányzó nemnői tulajtól, garázsban és rendszeresen karban tartott... millió jelentkező... "csak ki akartam próbálni" jeligére. Asse tudom mennyit kérnék érte... mondjuk ha valaki olyan összeget ajánl, nem mondom, hogy nem adom oda.
Szóval az A, B és C típusú szívások közül kell választanom. Az "A" tetszene legjobban. Azt jelentené konkrétan, hogy OLYAN KICSESZETT GAZDAG VAGYOK? HOGY MEGENGEDHETEM MAGAMNAK A REGADÓ KIFIZETÉSÉT! na EZ tetszene benne annyira! Persze a regadó egyedi elbírálásával talán valami kedvezmény is elérhető... Meg hátha jövő évig valami emberi számokat írnak a táblázatba ( Tök valószínű.. nem?). És akkor már csak a műszaki szakértőkön kell keresztültolni az ami technikát. Akik ugyebár azt találhatnak ki, amit csak akarnak... Szeretem a ilen törvényi hátteret. Az ilyenről mindig jut eszembe, hogy jobban jártam volna, ha a szúnyogok rendszeres etetése érdekében kampányolnék... Az sima ügy.. még sikerélményem is lehetne, hisze az irtásra ucsse költenek ( kell a pénz az Audikra)... És a sikereken felbuzdulva szervezhetnék pl. valami bográcsos holokausztot a szúnyogirtó fogaspontyok számára! Tök menőnek érezhetném magam!
A B terv ellen minden idegszálam tiltakozik. Rá kéne költeni 2-300 rugót a kocsira + kivinni Angliába+ IVA + MOT.. mondjuk 1 MISI +- 200 rugó... Utálom, hogy a pénzemet külföldön kell elköltenem, mert itt 10* annyiba kerülne a semmi. Ha ennyiből meg tudnám oldani itthon nem is gondolkodnék, és az A megoldást választanám. Szóvaé az A megoldáshoz erre az összegre kellene belőniük az illetékeseknek a költségszintet.
A C terv az végül is adja magát. Ha az 1 milkát fékre / felnire / gumira költöm, simán mehet az autó pályára is.. addig lehet gyorsulni, kiállítani... kell egy tréler, oszt csók. Oszt meglássuk, hogy valaha akarom -e B-re vagy C-re upgradelni az opciót.
Leírtam már, hogy miért építettem sima karbis jószágot . De eddig csak utalgattam arra, hogy mit is fogok kezdeni a jószággal. Lássuk csak milyen lehetőségeim vannak:
A terv az, hogy idén elkészülök a járgánnyal, csak a festést hagyom a jövő évre. Idén azt a pár alkalmat amikor kimerészkedek, megpróbálom P rendszámmal végrehajtani, de ez mint a neve is mutatja (ja: P mint ideiglenes) csak ideiglenes megoldás. Lássuk csak milyen lehetőségeim vannak:
A terv: Végigszopom a hatósági csesztetést : kifizetem az ellenőrzésekre amennyit éppen nem szégyenlenek elkérni /mert ugye ezek száma és költsége nincs rögzítve/, megcsinálom, amit a "szakértők" tanácsolnak /mert ügye a követelményrendszer sincs rögzítve/ , majd befizetem a 9 600 000 HUF regadót /Azért ezt sikerült rögzíteniük!/. Persze aki komolyan gondolja, hogy ez akárcsak meg is fordult a fejemben, annak felhívnám a figyelmét, hogy az építést 2 évvel ezelőtt be kellene jelentenem. Bővebben.
B terv: Külföldi rendszámmal járni. Ez a lehetőség elég népszerű! Az Ember keres egy olyan országot ahol a mienknél felvilágosultabb kormányok nem sajtolják ki a lakosság utolső csepp vérét is, és pl. alapítanak ott egy céget, nem fizetnek regadót, és még az ÁFÁt is visszaigénylik. Az egyik ilyen ország, az északi országhatártól már látható is, ugyanis tőlünk mindössze néhány centire terül el. Budapestről nagyjából annyi idő alatt lehet odajutni, mintha a város másik végére mennénk, ennek megfelelően az oda regisztrált autók tömege lepe el a magyar utakat az elmúlt években. Kormányaink az esetet nagyjából azzal a reakcióval kezelik, mint a 80-as években az Ausztriából hozott Gorenje hűtők és Commodore számítógépek esetét. Amikor párhuzamot vonok a két időszak között, egyben országunk 30 éves fejlődéséről is véleményt alkotok. Sajnos ezen közeli ország törvényei (tudtommal) explicit tiltják a KIT carok forgalomba hozatalát, így a B tervvel kapcsolatban sokkal érdekesebb egy bizonyos szigetország, ahol az út rossz oldalán vezetnek, de a KIT carozás egy elismert hobbi, nem olcsó a vizsga, és nagyon komolyak a feltételek is, de erről is írtam már egy cikket a KIT caros egyesület lapján /ez itt a reklám helye/. A megoldás hátránya, hogy az Audikban terpeszkedő választott vezetőink időről időre próbálkoznak valamivel, ki tudja... egyszer még sikerrel is járhatnak, és keresztbe tesznek nekünk.
C terv: Nem rakni rá rendszámot, és nem járni vele közúton. Furfangos megoldás mi? Hogy kicseszek az egész világgal!! Otthon ülve magamban fogok röhögni, hogy milyen okosan kicseleztem az adóhatóságot! Megyek is átíratni a születési anyakönyvi kivonatomat, hogy aszondja: Születési helye: DEGEC!
Szinte már látom lelki szemeimmel, hogy valaki egy A6 hátsó ülésén kitalálja, hogy a garázsban tartott alkatrészekre is kéne valami sápot szedni, mert az mondjuk évi 10 Milliárd, tehát elég lenne az A8-ra való cserére, majd felveszi a feltalálóknak járó prémiumot a köcsögtérítése mellé! A C tervemhez két stratégia is választható:
C1: Kiállítási tárgy: Az ember mosogassa, meg simogasa, oszt gyűjti a kupákat ( ha kap)... Ezért érdemes építeni nem?
C2: Pályaautó.. na ez amúgy nem zárná ki a C1-et. De eléggé eltoltam. Ugyanis 15"-os felniket vettem, ami alá csak a gyári fékek férnek, amelyek utcára jók csak. + Ha erre készültem volna, akkor a chalange cart kellett volna választanom az FFR kínálatából.
Mindenesetre majd megpróbálom, mit tol a pályán, oszt meglássuk.
D: eladás.... Elképzelem a hirdetést: első kéz előtt, nemdohányzó nemnői tulajtól, garázsban és rendszeresen karban tartott... millió jelentkező... "csak ki akartam próbálni" jeligére. Asse tudom mennyit kérnék érte... mondjuk ha valaki olyan összeget ajánl, nem mondom, hogy nem adom oda.
Szóval az A, B és C típusú szívások közül kell választanom. Az "A" tetszene legjobban. Azt jelentené konkrétan, hogy OLYAN KICSESZETT GAZDAG VAGYOK? HOGY MEGENGEDHETEM MAGAMNAK A REGADÓ KIFIZETÉSÉT! na EZ tetszene benne annyira! Persze a regadó egyedi elbírálásával talán valami kedvezmény is elérhető... Meg hátha jövő évig valami emberi számokat írnak a táblázatba ( Tök valószínű.. nem?). És akkor már csak a műszaki szakértőkön kell keresztültolni az ami technikát. Akik ugyebár azt találhatnak ki, amit csak akarnak... Szeretem a ilen törvényi hátteret. Az ilyenről mindig jut eszembe, hogy jobban jártam volna, ha a szúnyogok rendszeres etetése érdekében kampányolnék... Az sima ügy.. még sikerélményem is lehetne, hisze az irtásra ucsse költenek ( kell a pénz az Audikra)... És a sikereken felbuzdulva szervezhetnék pl. valami bográcsos holokausztot a szúnyogirtó fogaspontyok számára! Tök menőnek érezhetném magam!
A B terv ellen minden idegszálam tiltakozik. Rá kéne költeni 2-300 rugót a kocsira + kivinni Angliába+ IVA + MOT.. mondjuk 1 MISI +- 200 rugó... Utálom, hogy a pénzemet külföldön kell elköltenem, mert itt 10* annyiba kerülne a semmi. Ha ennyiből meg tudnám oldani itthon nem is gondolkodnék, és az A megoldást választanám. Szóvaé az A megoldáshoz erre az összegre kellene belőniük az illetékeseknek a költségszintet.
A C terv az végül is adja magát. Ha az 1 milkát fékre / felnire / gumira költöm, simán mehet az autó pályára is.. addig lehet gyorsulni, kiállítani... kell egy tréler, oszt csók. Oszt meglássuk, hogy valaha akarom -e B-re vagy C-re upgradelni az opciót.
Szervusz Peter,
VálaszTörlésVisszakoltozunk Magyarorszagra Spanyolorszagbol juliusban. Hozom az angol regisztracioval rendelkezo AC Cobra automat is. Ugy gondolod hogy a kormany meg fogja tiltani a kulfoldi rendszamu auto magyarorszagi hasznalatat?
Udvozlettel, Jonathan
Szia,
VálaszTörlésEn ugy gondolom, hogy irigyellek. :)
Igazabol csak arra probaltam utalni, hogy allandoan probalkoznak, hogyan lehetne a sok kulfoldi rendszamos autot vezeto potencialis adocsaloval kitolni, es elijeszteni az oket kovetni kivanokat. Az osszes ebeli probalkozasuk eleve halalra volt itelve eddig.. es azon kivul, hogy par csoka kivarta amig beismerik avereseget, kb csak azt ertek el, hogy meg reklamoztak is a dolgot. De benne van a pakliban, hogy egyszercsak kitalalnak valamit, ami mukodik, es kompatibilis az EU jogokkal, vagy csak el tudjak intezni, hogy az EU rosszalo pillantasok kuldesenel sulyosabban ne kezelje...
pl a legujabb: http://szegedma.hu/hir/szeged/2011/04/vege-a-szlovak-rendszamu-autok-korszakanak.html
-- bocsi az ekezetmentessegert. Ezen a gepen nincs.
Ja es majd talizzunk, kivancsi vagyok az autodra... bar epp ma lattam vagy 1000 hasonlot a stoneleigh fesztivalon :)
VálaszTörlés