- a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely vanItt a 3. pont a mérvadó, mert a Cobra maga 900 kiló, így csak nehéz pótkocsi lehet az a tréler... mondjuk 1500 kilós megengedett össztömeggel. Szóval, hogy szabályos legyek, kell egy 1500 kilós saját tömegű, de 2000 megengedett össztömeg alatti járgány! Már vizionálom is a jelenetet, amikor az autókereskedésben ezeket a parmétereket így benyögöm... A fószer néz és HŰ DE KÍNOS!!!!!!!! /Voga-Turnovszky/ Majd az asszony enyhíti a helyzet élét, amikor hozzáeszi, hogy legyen piros!
- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
Na szóval, kell másik jogsi. A jelölt a B+E kategória:
a "B" kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, a "B" járműkategóriában meghatározottak kivételévelAmikor ezt megláttam, rögtön el is határoztam, hogy ellenőrizni fogom, hogy a B is megmaradjon, mert különben tréler nélkül sehova! Ezzel viszont a definiciónak megfelelően a Clio után kötöm a 3 tonnás lakócsit oszt irány az Alpok!
A fenti okfejtést alig 3 hét alatt sikerült elkövetnem, innen már sínen voltunk. Gugli barátommal megkerestük a legolcsóbb iskolát. Elmentünk, perkáltunk, kaptunk matériát az elméleti vizsgára való autódidakta felkészüléshez, majd a Pecvál József utcában 4 tárgyból elméleti vizsgáztunk. ez laza 2 újabb 7 volt. Innen kezdve jött a gyakorlás a rutinpályán. Nagykocsival nagy utánfutóval tükörből Y, meg idetolatás-odatolatás, osztán műszaki gyakorlati vizsga! Itt végrehajtjuk mindazokat a manővereket, amelyeket a való életben kb. senki soha. Pl. leellenőrizzük, hogy működik-e a féklámpa meg az index. Ezután 6. vizsga a rutin, és már ki is mehetünk a forgalomba gyakorolni. Amikor úgy érezzük, jól megyen, akkor meghúznak a forgalmi vizsgán. És itt kezdődik az az eseménysor, ami miatt elkezdtem ezt a bejegyzést.Konkrétan, hogy a bukásom oka nem egy konkrét szabálytalanság, hanem több apróság volt. pl. az "egyedül is alig férek el benne" kis utcában nem mindig irányjeleztem az út szélén parkolók kikerülésekor ( hiszen ebben az esetben ugyebár átléptem a vizsgabiztos által odaképzelt felezővonalat). Az oktató csak annyit mondott, hogy szerinte legközelebb is ugyanígy vezessek, oszt hátha jobb napja lesz a következő vizsgabiztosnak. Ez pontosan az a szituáció, amire megboldogult nagyanyám mindig csak annyit mondott: "Kurva az, akire mondják!".
A manussal való vita helyett ekkor találtam ki, hogy 3 hétig (következő vizsga) igyekezni fogok betartani minden közlekedési szabályt! Az ötletet tett követte, így született meg EPPMAN a farok Cliós legendája, aki Piros Suzukis kalapos bácsikákat megszégyenítő szabálykövető magatartásával minden más közlekedő idegeinek borzolására alkalmas tevékenységbe kezdett! Hát nem semmidolog!
Persze, hol vágnak meg? Ott ahol a legjobban fáj a pénztárcádnak :) Legalábbis a többi jogsinál a városi a legdrágább, gondolom itt sincs ez másképp.
VálaszTörlésJól hiszed! 11 rugó volt az újabb kísérlet. :(
VálaszTörlés