2008. december 30., kedd

Hogyan is aluminiumozok

FurkálásRögzítésAz utolsó szegecsFelrakom még azt a pár képet is, amit a burkolásról csináltam. nem egy nagy kunszt egyébként. Az Ember ( ha nincs odarögzítve a darab vázra), odarögzíti egy csipesszel vagy asztalosszorítóval. hátulról berajzolja, hol van fedésben a váz és az aluminium.
leszedi, bejelöli, kifúrja, sorjázza, acetonnal lemossa a jelöléseket, és a vázat is, majd vékony szilikoncsíkkal bekeni a fedésben levő helyeket, visszarögzíti az alumíniumdarabot, fúr és popszegecsel, meg törölgeti a szilikont, ahol nem sikerült elég vékonyra a csík. Nem valami zseniális módszer, de ha több, mint 6000 amcsinak jó volt, nekem is meg fog felelni.
Azt mondták, nem kell így "elalaposkodni", de én szeretek így dolgozni, és nem hajt a tatár. Ha a pepecselésem miatt egy hónappal késöbb lesz kész, akkor sincs semmi.

Megjegyzem, hogy a gyári lukakat, aminél fogva önbefúró csavarral rögzítették, nem tudtam használni, mert elég tróger módon furkáltak az amcsik, egyem a szívüket.

2 megjegyzés:

  1. Szia,
    inkább legyél alapos, mert a sietség később visszaüthet. Az alulemez, illetve a vas chassis esetében fontos a jó szigetelés az elektrolitikus korrózió miatt. Szóval nem éri meg sietni.
    Üdv, FFU

    VálaszTörlés
  2. Ezen én is elgondolkodtam... az alulemez és a váz között a gumi mellett a porfesték is szigetel... a gondot a vas szegecsek okozzák szerintem, hiszen ők közvetlenül érintkeznek az alumíniummal. Valószínűleg érdemes lenne valami védőréteget tenni a lemezre... azt a 4 darabot, ami már fenn van nem szedem le, de a továbbiakhoz tanácsot fogok kérni.

    VálaszTörlés