2010. május 16., vasárnap

Haladgatunk...

Ez a kellemes esős hétvége ráébresztett pár dologra...

Egy: hogy jó lenne ha lenne a garázsban akna... no nem a kutya gyártotta fajta, hanem az, amivel az autók alá lehet sétálni szerelés megkönnyítése céljából... Mondjuk amikor a házat terveztük, be volt tervezve, csak azután kiderült, hogy a magas talajvíz miatt búvárruhát is kellett volna rendszeresíteni hozzá, aminek a költsége már nem fért a büdzsébe, szóval a betonozás elött vissza lett temetve. Viszont így most kuszni mászni kell a járgány alatt! Ma pl vagy 50* bujtam be és ugyanennyiszer ki... Ami vigaszt nyújt, hogy testedzésnek azért megfelel!

Kettő: Nagyon szuper szegecsanya instaláló eszközt vettem, és ha 3/8" -ost is vettem volna, akkor ma nem tudnám 100% bizonyossággal, hogy barkács megoldásokkal csinálni gáz... vagy csak én vagyok béna (ezt még eldöntjük.. eccer), hogy az autó alá kígyóként bekúszva, kicsavarodott helyzetben nem tudok két kézzel tekergészni, a 3. kézzel meg tartani... de azért sikerült a kardánvédő 8 csavarjából 5-öt megcsinálnom, egyet elcsesznem, kettőt meg holnapra halasztanom.


A remekbeszabott védőt amerikából rendeltem egyhttp://ffcobra.com/ akarom mondani http://ffcars.com/fórumos csóka csinálja. Mondjuk a szegecsanyás rögzítés nem a világ legjobb megoldása, de a porfestett vázra már nem tudunk/akarunk heggeszteni.
Elvárt tisztemnek megfelelően lefikázom ezt a védőcuccost is. Első bajom, hogy ennyi pízért vehetett volna egy csiszitányért a flexre, és rászánhatott volna 5 percet a sorjázásra... a másik bubánatom meg látszik a második képen: 2 mm-t még adakozhatott volna a likak közti távolság javára, hogy ne lógjanak egymásra az alátétek, és lehessen tekerni a jobboldali csavart akkor is, ha a baloldalinak épp a hegye áll feléje. :) Mindegy megoldottam.... leköszörültem az alátét szélét :)





HA legközelebb FFR járgányt veszek, akkor tuti porfestés nélkül kérem a vázat, mert egyrészt nem szedték le a heggesztésnél szertefröcskölő hogyishívjákotm másrészt kb. 6 heyen kell megbolygatni mindenféle kivágásokkal és beheggesztésekkel.


Azért 1-2 dolgot sikerült megcsinálni.
Sikerült helyet találnom a hátsó fék elgyengítő tekerentyűnek, és megformáznom a hátsó fék fémvezetékeit. Csak a vezetékeket rögzítő füleket kell még felbarkácsolnom. a tekerentyűt el fogom érni a vezetőülésből, és nem fogja zavarni sem a szélvédőkeret rögzítése sem a biztosítéktartó ( na jó, ez utóbbiból ki kellett vágnom 2-3 négyzetcentit ... de az oda úgyse kellett igazán! ).




Elég szokatlen helyet választottam a fékcsőnek, de az adot pillanatban jó öletnek tűnt.

Végre megoldottam a váltókar problémáját is. Az egyik indexes fórumtárs megcsinálta nekem. Szombaton a Békéscsabai talin odaadtam neki a kart, és pénteken már itt is volt készen... és jó lett!


Azokról a kis bummedlikről van szó a csvarok feje alatt, melyek célja a 8-as anya kompatibilissé tétele a pár milivel nagyobb likkal.

És még mindig nincs vége a gyereknapnak!!!!!
Csavarfejet is furtunk a kardán kedvéért... 4-ből kettőt... 14 fúrószárral!
Cél: likak előállítása a "safeti Wire" számára.
Eszköz: álványos fúró, satu, és 1.5-mm-es furószár
Eredmény: részsiker + tapasztalat.

Szóval a kardántengelyt a difihez rögzítő 12.9-es csavarok (igen ez is metrikus!) fejeit fúrtuk (volna) át. A kemény anyag ette a furószárakat... 2 likba elvásott 3 szár, meg eltört egy. Ekkorr elővettem az aduász csomagot, a fúrók netovábbját a Parktikár gazdaságos 10 db 1.5-ös fúró egyben csonagot. Sokat dicsértem már a multikat és áruikat, de erre a tapasztalatra nem számítottam volna! a fúrószár vége kicsiny olvadt gömbbé változott úgy megolvadt, és a csavarfejet megkarcolni sem tudta!!!! Lehet, hogy aluminiumból készült? Legalább olcsó volt, így a kevés pénzt dobtam ki az ablakon! Mondjuk, aki balsa fát vagy hungarocelt akar fúrni, annak csak ajánlani tudom!

azért kb. így fog kinézni egyszer:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése