Ilyent se csináltam még, de egyszer el kezdeni, hogy el tudjak indulni.
Szóval szépen lekaptam a lendkereket. Nagy meglepetésemre nem volt meghúzva az 5 csavarja.
Remélem ez azért volt így, mert még be kellett alá eszkábálni egy vaslemezt.
lemez fel... mégsem... kis reszelés, lemez fel... mégsem... több reszelés, lemez fel... végre, lendkerék fel. Csavarok meghúz. Ekkor jön a központozó, és a kuplungtárcsa, majd az a szürke izé, aminek csak agolul tudom a nevét (pressure plate). kis reszelés.. nem elég, sok reszelés, nem elég fúró.. szürke cucc fenn. Újabb gixer: csavarok nem mennek be..... leszerel próbálkozik, kiderít: A kapott csavarok nem azokba a likakba illenek, amik egybeesnek a szürke cucc likaival. Azokhoz M8-as kell! A nyílak jelölik hove kell csavar, a csavarok meg ott vannak, ahova illenek.
A csavarokon, amiket kaptam, azokon jó sok stráf volt, minimum századosi rang! Na vajon milyen SI minőségű csavar felel meg egy ami századosnak?
A V8 fórumon ajánlották az oldalt, én meg mindenkinek ajánlom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Screw#Mechanical_classifications
Persze a két táblázatban más mértékegységekben vannak megadva a csavarok paraméterei!
Szóval még kell a mágikus váltószám! Szintén a Wikiből:
1 KSI ≈ 6.894 757 × 106 Pa .
és máris kiderült, hogy századosom SI párja a 10.9-es csavar.
Megvettem, behajtottam. Egy probléma letudva, 5 perces meló 5 óra alatt megoldva!
Szóval szépen lekaptam a lendkereket. Nagy meglepetésemre nem volt meghúzva az 5 csavarja.
Remélem ez azért volt így, mert még be kellett alá eszkábálni egy vaslemezt.
lemez fel... mégsem... kis reszelés, lemez fel... mégsem... több reszelés, lemez fel... végre, lendkerék fel. Csavarok meghúz. Ekkor jön a központozó, és a kuplungtárcsa, majd az a szürke izé, aminek csak agolul tudom a nevét (pressure plate). kis reszelés.. nem elég, sok reszelés, nem elég fúró.. szürke cucc fenn. Újabb gixer: csavarok nem mennek be..... leszerel próbálkozik, kiderít: A kapott csavarok nem azokba a likakba illenek, amik egybeesnek a szürke cucc likaival. Azokhoz M8-as kell! A nyílak jelölik hove kell csavar, a csavarok meg ott vannak, ahova illenek.
A csavarokon, amiket kaptam, azokon jó sok stráf volt, minimum századosi rang! Na vajon milyen SI minőségű csavar felel meg egy ami századosnak?
A V8 fórumon ajánlották az oldalt, én meg mindenkinek ajánlom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Screw#Mechanical_classifications
Persze a két táblázatban más mértékegységekben vannak megadva a csavarok paraméterei!
Szóval még kell a mágikus váltószám! Szintén a Wikiből:
1 KSI ≈ 6.894 757 × 106 Pa .
és máris kiderült, hogy századosom SI párja a 10.9-es csavar.
Megvettem, behajtottam. Egy probléma letudva, 5 perces meló 5 óra alatt megoldva!
If I want to look on the bright side: I have managed to stretch TIME! I fell like the lord of Time! Translating what hapened to a more conventional language: I did five minutes work in 5 hours, but installed the cluch mechanism!
I believe It is wiser to buy all components from the same vendor, to avoid such things hapening. Bigest trouble I experienced was about the mismatch of flywheel holes-presure plate holes and bolt sizes. To my real surprise, the right bolt size was M8.. naturally I got inch sized bolts, that fit into another hole!
So It was time to find out what grade of bolt I need..... the V8 forum helped me:
http://en.wikipedia.org/wiki/Screw#Mechanical_classifications
Naturally the 2 tables have diferent measures... So I needed a magic number! From Wiki again:
1 KSI ≈ 6.894 757 × 106 Pa .
so the solution was grade 10.9 !
I believe It is wiser to buy all components from the same vendor, to avoid such things hapening. Bigest trouble I experienced was about the mismatch of flywheel holes-presure plate holes and bolt sizes. To my real surprise, the right bolt size was M8.. naturally I got inch sized bolts, that fit into another hole!
So It was time to find out what grade of bolt I need..... the V8 forum helped me:
http://en.wikipedia.org/wiki/Screw#Mechanical_classifications
Naturally the 2 tables have diferent measures... So I needed a magic number! From Wiki again:
1 KSI ≈ 6.894 757 × 106 Pa .
so the solution was grade 10.9 !
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése