2009. szeptember 13., vasárnap

Tervezzünk tárgyakat, avagy spanyol nevem legyen mától fogva: El Toló

Van egy listám azokról az egyedi megoldásokról, és feladatokról, amelyeket a járgányomon meg szeretnék valósítani. Az egyik pont a sok közül az extra csomagtartó rekeszek megépítése volt. Egy másik pedig a rejtett akkumulátor tartó. Megtehettem volna,hogy azt is az államokból rendelem meg. Pl. az FFMetal félét. Ez Europába szállítással kb. 150 dolcsi lenne + 25 % Áfa + pár % vám /mai árfolyamon több, mint 35 e Ft/. Hülye vagyok, ez nem kérdés, de a hülyeségnek is vannak fokozatai, és arra a színtre mén nem jutottam el, hogy 35 rugót adjak egy darab alumíniumért (+ várjak 2 hetet, és szívjak a vámosokkal is), amikor van egy fél tábla alu a garázsban... meg különben is magam oldottam meg a csomitartó rekeszeket is, pedig az is megvehető 175 USD + száálítás + Vám + ÁFA /kb. 45 e Ft/.
Akárhogy is Egyik este megszállt az ihlet, megmértem mekkora doboz fér be, és megterveztem a sajátomat! A méretek: 18cm széles, 34 hosszú, és 23 mély! Ha valaki hasonló tervezésbe fog, tanácsolom, hogy jegyezze meg a mért értékeket, és kezelje őket a nekik kijáró tisztelettel... hogy ne járjon úgy mint én! Szóval szépen megmértem a jelenlegi járgányomban lévő aksit, és az internyeten kiszemeltnek is átszámoltam a méreteit Cm-be. Konstatáltam, hogy minden rendben, mert mindkettő be fog férni! a két oldalára a pálcikák is elférnek, a szélesebb aksinál is marad 2-2 cm nekik. minden szép, minden jó ... csak a biztonság kedvéért adjunk hozzá 1 cm-t, legyen 35! Felhívom minden tanulni vágyó padaván figyelmét, hogy a térgeometria mai állása szerint a 35 nagyobb, mint a 34, Tehát ettől a pillanattól kezdve szopóágon voltam, csak még nem tudtam róla! Tudatlanságomban a tervet átvittem a múltkori műhelybe, és megrendeltem az elkészítését saválló acélból! Nem kispályáztam az alumíniummal. Sőt a két taposólemez újragyártását is megrendeltem, egyszer élünk, úgyhogy azt is savállóból! A bácsi kicsit eltolta, mert a tetőkét nem a tervnek megfelelően csinálta, de ettől függetlenül átvettem, mert kis átalakítással azért javítható a dolog. A sok alumíniummal, és savállóval, csavarokkal ,mindennel tartottam ekkor 22500 Ft-nál, ami a taposókat nem számolva is negyed ár, és még maradt anyagom 2 másik autóra is.

Szóval boldogan robogtam haza a csomagtartóban zörömpölő fémekkel, nem is sejtve, hogy a feketeleves vár rám! Hazaérve szépen behelyeztem a darabot, és ekkor jöttem rá, mennyire nem volt jó ötlet azt a szerencsétlen centit hozzáadni. Amiatt a nyavalyás centi miatt a doboz felül a hátsó független felfüggesztés X alakú tartójának két szárán, így a felső rész nem simul bele a csomagtartó síkjába. 2 mm-t kiállt. Mivel kisebbre már nem tudtam vágni, inkább a felülő részt kezdtük adjusztálni a faterral. Bejelöltem, hol é a csőhöz, vágtunk egy-egy kis nyílást, antiszociális módszerrel behorpasztottuk, majd amikor a harmadik iteráció végére megjavult, behegesztettük. A többes szám itt arra utal, hogy apu csinálta, én meg néztem.




A műhelyben a rajzomtól eltértek a doboz fedelét illetően, így nem maradt felület, amivel az aluminiumhoz rögzíthettem volna a dobozt... ezt javítottam ki azzal, hogy kis kerek füleket csináltam a 4 sarokra a rögzítőcsavarok köré. Kicsit munkás volt, nem is lett tökéletes, de azért nekem megfelel:


Elégedett vagyok vele.



After considering the poosibilities about buying an FFMetal acumulator compartment I decided to design my own! I have measured the available space and the sizes of acumulators carefully, and came to the conclusion: 18 cm X 34 cm X 23 cm is a perfect size. But at a certain point I have added an additional cm to the design... That was the ERROR! After geting the stainless steel Acumulator holder, I had to realize my mistake. The botom of the holder hit the X tubes of the IRS cage, so I had to cut and hammer the brand new holder to correct it. Also the top cover was made diferently from my plans, so I had to create those fancy round pieces around the screws to make sure I can rivet the side to the aluminium. Anyway, It is quite good now.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése