2009. január 21., szerda

Elmélkedés : Csúnyaságok V2.0

A baba miatt most leginkább rohangálok a korház a meló és az édes otthon között, így az építés helyett inkább gondolkodok. Amúgy pedig el is vagyok akadva, mert amíg nincsenek újra a kezemben a darabok, addig nem tudom sem az első sem a hátsó futóművet összeszerelni.

Úgy döntöttem, hogy ezzel az autóval nem szeretném azt eljátszani, amit a másikkal, hogy minden tavasszal fékcuccok le, kipróbáljuk a legújabb féknyereg és hőálló és tuti sose le nem jön festéket, ráégetjük, meg minden, amire a rányalt nagyítóval olvasható fecni utasít, csak azért, hogy a következő tavasszal rájöjjek, hogy ez a fösték se volt se jobb, se rosszabb! Igaz, hogy ez a jószág kevesebbet lesz használva, de akkor is végleges megoldásra vágyom!

A kormány rozsdás közepe és az első futóműhöz pezentált "heggesztmény" már Szakál műhelyében szokja a környezetet, és várja a jobb időt, amikor a polír paszta és a marhafaggyú már nem csak kalpáccsak bontható. :) ők krómozva lesznek.

A kipufira még mindig keresek vállalkozót, aki megcsinalja a keramia bevonatot. Ilyenre vágyom: CROMEX. Ez ugyan csak 700 C˙-t bír, ide elég szerintem, ami a leömlőkön van az 1000 feletti tűrésű.
Malibú Tomi azt mondta, hogy a Hardcore Engine Builders csapata fel van erre szerelkezve, csak nem tudja, eleg nagy-e a kemencejuk, hogy a 125 cm hosszu cucc beferjen... szóval innen még választ várok.

A többivel irány az otószerelőm, hogy mégis mit lehet, mivel lehet, és szét is kellene persze szedni!

A hátsó fékeket ótvarba mártva prezentálták az amik, így ezek szétszedésre kerültek, az első féket nem kellett szétszedni, mert a kerete le volt szedve, a nyereg pedig a szép kategóriába esik, és pont olyan színű, mint amire vágyok. A féktárcsákon nincs védelem, de tetetek rájuk, mert részben látszanak, és nem tetszik amikor egy autó drágának látszó felnijei mögött látni, hogy a féktárcsák csak ott nem rozsdásak, ahol a betét megcsiszolta őket.

Színeket is választottam: a tárcsa matt fekete, a féknyereg szürke, a kerete és a tartója pedig piros, mint a lengéscsillapító. Nem egy szokott színösszeállítás, de láttam már autón és jól nézett ki. És annak ellenére pirosat választottam, hogy az autó valószínűleg kék lesz.

Szóval, jön a kérdés: mi a rákkal lehet lefesteni, ami elviseli az esetenként többszáz fokos hőt, és mégis szép marad, rá lehet venni, hogy tartósan a felületen maradjon.. stb... írány az internyet.

két helyet is találtam:

Ten-line Kft
porfesto.hu

Ez utobbi 5 percre van, a másik 15-re.. szóval sima ügy lesz beszélni velük.

Maradtak a kerékagyak, amelyek ugyen nem látható helyen fognak rozsdásodni, ezeket nem szedjük szét, mert nem akarunk új csapágyakra költeni. Ehelyett keresünk valami minőségi strapabíró festéket, és azzal fogjuk enyészetállóvá varázsolni őket. Ma megjöttek az összeszerelt féltengelyek az autószerelő kollégától, mivel nem vállalom be a helyszíni főbelövést, így nem szedetem szét mégegyszer a porfestés kedvéért. Így ezeknek a tengelyét és fejét is ( a gumiharangokat és a fogastengelyeket nem!) manuális festési eljárásnak vetem alá.

Ehez is kerestem megfelelő festéket.... Egy tippet kaptam: Struktur
Be is mentem a fóti úti autófestékeshez.
- Struktur, az nagyon jo volt, megszüntették.
- De miért?
- Gondolom, mert jó volt.

No igen, ami jó, azt meg kell szüntetni...

Vegul tudott ajanlani valami spanyol ketkomponenses ipari festeket. GT a neve, ha jol ertettem. Azt mondta, hogy ok is ezt hasznaljak, miota a struktur megszunt. A szaga alapjan Polieszter mugyanta, amibe valami gumiszeru masszát kutyultak ( ez utobbit lattam, nem szagoltam). Kiprobalom, mit bír.

A fotók majd akkor jönnek, ha itt lesz minden. Persze nem mindent fotóztam le, íy az elötte-utánna fényképeket részben elbuktam, de majd kitalálok valamit.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése