2009. január 17., szombat

Elmélkedés: motorok, váltó kuplung - 1

Egy ujabb elmélkedős rész következik. Aki unja, az nezze az előző bejegyzést, vagy várja meg a következőt.

Amit itt leírok az kb. 1 év története


Már amikor elkezdtem a KIT megvásárlásán gondolkodni, akkor tudtam, hogy ezt nem lehet megúszni. Már a kezdet kezdetén is mókás volt olvasni a gyártók oldalán, hogy "bemész az első roncstelepre, és veszel egy musztángot", majd kiszereled belőle a következő alkatrészeket.... Hát ez a fajta leírás nem a világ ezen részére készült. Ezért is esett ki jó néhány gyártó. A Factory 5 komplet kitből csak a motor/váltó/kerék/festés hiányzik.. szóval ide ez a jó választás. Viszont már a kit megrendelésekor ki kellett választani a motort, váltót.
kb a következőkből lehet választani:
  • 1987-1995 Mustang 5.0L donor - amennyi donorom van kiesett-
  • 1996-2004 Mustang 4.6L donor - amennyi donorom van kiesett-
  • 302
  • 351 Windsor
  • 390/427/428
  • 429/460
Váltók:
  • T-5 or Tremec 3550
  • Tremec TKO 500 or 600
  • T-45 or Tremex 3650's a donorokhoz - amennyi donorom van kiesett-

HA a Shell Valey jószágot választottam volna, akkor ahhoz lehet akármilyen motor cuccost választani... pl. chevy blokkot, ami itthon jobban hozzáférhető.
De én egy Cobrába Ford motort akarok rakni, mert csak és na....

Szóval nekiláttam megnézni ki kicsoda mi micsoda a ford mocik világában.
nem egyszerű kibogozni mi micsoda ki kicsoda... Millio oldal van a neten, ami ezekrol szól. Pl: Era replikák motor leírásai

Mivel egyetértek vele, figyelembe kell vennem az alábi okoskodást is:

Many people think that if 400 bhp is good, 500 bhp must be better (and 1000 bhp is probably just enough). smile Remember that higher output (horsepower per cubic inch) unsupercharged engines will lose some low speed torque, driveability and reliability, probably require more maintenance, and will be more expensive to begin with. Nothing is free when it comes to engines. Sometimes it's better to be conservative - most of your driving is done below the torque peak and well below the horsepower peak, so you probably won't notice the difference between 400 and 450 bhp in normal driving. But sometimes an engine that pops and farts can get frustrating (and embarrassing).

Az egyértelmű, hogy az "igazi" az a Ford 427 side oiler es mar kb. 16-18 e USD-től hozzáférhető... szóval csak 10 e USD-vel több, mint amit hajlandó lennék rászánni.
Ráadásul úgy gondolom, hogy a big block mototokat kihagynám, mert nehezebbek a small blocknál, és --legalábis ezt olvastam kissé ornehéz lesz tölük a járgány -- főleg mivel a Factory 5 cobra az a small block típusokhoz lett méretezve ...

Na akkor mi is maradt? hát a 351 vagy a 302. Mégpedig minden elektongynikaától mentes egyszerű karburátoros moci! A járgány 60-as évek-beli hangulatához nem illik sem a befecskendező, sem a kompresszortorony. A computereket amúgy is csak arra találták ki, hogy legyen, ami meghibásodik és szívat... amint azt nemrégiben tapasztaltam is a mindennapi járgányomon.
Azt is eldöntöttem, hogy -mivel nem értek hozzá- "turnkey ready" motort szeretnék, vagyis o9lyant, ami már be van állítva, be kell szerelni és kész. Így az a lehetőségem maradt, hogy veszek egy frissen gyártottat, vagy keresek egy műhelyt, ahogy egy "csühögmény" feláldozásával, komplett felújított motort kaphatok.

Ennek örömére felvettem a kapcsolatot még 2008 elején a Hardcore Engine Builders csapatból a Malibú Tomival. Még 2006-ban láttam őket az ami autó talin Komáromban, és nagyon ütös, amit művelnek.
Szóval év elején nekiláttunk a csühögmény fellelésének.... mondanom se kell, sikertelenül. Így valószínüleg marad az AMI cucc. Ha megjön,akkor azért a beszerelésben kapok majd segitséget.




Ez a gyönyörű karbi nagyon tetszene.... de árban + 4000 USD!!!! szóval inkább csak képen nézegetem.
Azér az is megnyugtat, hogy a Malibu Tomi azt mondta, hogy ő nem ismer olyan embert az országban aki be tud állítani egy 8 karbis rendszert, meg hogy alacsonyabb teljesítményt tudnak mint a "sima" négytorkú. Eldöntöttem, hogy mivel nincs erre 4000 dolcsim, így hiszek neki, és senkinek sem hagyom, hogy ebéli hitemben megingasson!





Az a terv, hogy folyatom még ezt az elmélkedést, hogy mégis mi az a készlet, amiből válogatok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése